Werkgroep Foto Oudheidkamer Hoolt’n

Doel
De oudheidkamer is in het bezit van grote aantallen historische foto’s, ansichtkaarten en dia’s. Het betreft foto’s en dia’s van personen, boerderijen, bedrijfspanden, landschappen, straatbeelden en woningen. Er zijn duizenden foto’s en dia’s aanwezig. Het archiveren, registreren, digitaliseren en toegankelijk maken (o.a. via de website www.erfgoedrijssenholten.nl) van het foto- en diamateriaal is het doel van deze werkgroep.

Samenstelling werkgroep

• Gerrit te Winkel (coördinator)  e-mail: ohk.foto@gmail.com
  • Maurice Aanstoot
  • Herman Boode
  • Gerrit van den Bos
  • Dicky Broekhuis
  • Ab Brilman
  • Wim Nijenhuis
  • Everdien Spakman-Stevens
  • Ab Vincent
  • Jan Voogt
  • Henk Wansink

• www.erfgoedrijssenholten.nl :
    De leden van de werkgroep zijn bezig met het digitaliseren, registreren en beschrijven van het aanwezige historische materiaal, dat u kunt bekijken op de beeldbank van erfgoedrijssenholten.
  • Presentaties:
    Op verzoek kunnen presentaties verzorgd worden voor groepen (bijvoorbeeld buurtverenigingen).
  • Foto-tentoonstellingen:
    De leden van de werkgroep verzorgen regelmatig tentoonstellingen in de Oudheidkamer, Kulturhus, sporthal ‘t Mossink en in zorgcentrum De Diessenplas.
  • Noaberavonden:
    Tijdens de jaarlijkse noaberavond voor donateurs en belangstellenden is een programmaonderdeel het behandelen van een ‘buurtschap’ of een deel van het centrum van Holten door middel van het tonen van historische en huidige beelden.
  • Facebookgroep Oudheidkamer toen en nu’:
    De werkgroep is ook actief op Facebook. Elke week wordt er een item over Holten gepost, waarop men kan reageren. Je kunt je aanmelden bij de groep.

Contact

Heeft u interesse in een presentatie? Of wilt u meer informatie over deze werkgroep? Neem contact op met:

Historische foto’s afstaan?

Heeft u oude foto’s met een historische waarde die interessant kunnen zijn voor archivering? Neem contact met ons op! U kunt de foto’s afstaan aan de oudheidkamer, maar het is ook mogelijk dat wij de foto scannen, op de website plaatsen zodat u de originele foto in uw bezit houdt.
Ook hebben we interesse in actuele foto’s om te bewaren voor de toekomst.