Meet & greet met Broer Pekkeriet.

De Oudheidkamer Hoolt’n biedt momenteel een artistiek kijkje in de veelzijdige collectie handgemaakte schilderijen van Broer Pekkeriet. Graag eens in gesprek met de kunstenaar zelf? Op zaterdag 4 november, vrijdag 10 november en zaterdag 11 november is Broer tijdens openingstijden in de Oudheidkamer voor een meet & greet.

Broer Pekkeriet is bij vele Holtenaren bekend van Stichting Broer, een levenlang boer. Aan de Langstraat heeft Broer al jaren zijn museum met een grote verzameling oude landbouwwerktuigen en gereedschappen, maar ook eigen schilderwerk. Het museum Broer, een levenlang boer, is al sinds de oprichting van de Hoolter Museumdag jaarlijks in augustus een vast onderdeel van de route langs verschillende Holtense musea en cultuurhistorische instellingen. Met deze expositie wil de Oudheidkamer het boeiende handgemaakte schilderwerk van Broer voor het voetlicht brengen.

In zijn museum aan de Langstraat heeft Broer een doorlopende expositie van zelfgemaakte schilderijen met uiteenlopende thema’s. Uit deze expositie heeft Broer samen met ‘zijn vrijwilligers’ voor de Oudheidkamer een mooie selectie gekozen die nu te bezichtigen is in de achterste ruimte van de Oudheidkamer. Er zijn prachtige schilderijen te zien van landschappen, dieren, stillevens en zelfs nageschilderd werk van oude meesters, zoals Johannes Vermeer.

Oudheidkamer Hoolt’n aan de Dorpsstraat 25-27 is de komende maanden geopend op vrijdag en zaterdag van 13.30 uur tot 16.00 uur. Op  www.oudheidkamerholten.nl is alle informatie over de Oudheidkamer te vinden.