Exposities Textiel en Mariniers en verlenging dorpswandeling.

Oudheidkamer Hoolt’n toont twee exposities van de werkgroepen Textiel en Mariniers. Daarnaast blijven de dorpswandelingen door het hart van Holten tijdens de wintermaanden doorgaan.

De expositie van de werkgroep Textiel in de middelste ruimte staat in het teken van warmte en energie, zoals dat vorige eeuw gebruikelijk was. Oude kruiken, stoven en warmtelampen moesten vroeger de mens en z’n huis verwarmen en komen momenteel in menig huishouden noodgedwongen weer voor de dag door de huidige energiecrisis.

De werkgroep Mariniers toont in hun expositieruimte een expositie over de deelname van Nederlandse militairen aan de United Nations Advance Mission in Cambodia (UNAMIC, later UNTAC), de uitvoering van het vredesakkoord in Cambodja in 1992 en 1993. Er zijn verschillende films en veel foto’s te zien, afkomstig van oud-leden van het Korps Mariniers die in hun huidige functie als vrijwilliger bij de Oudheidkamer hun ervaringen delen.

‘Kuier’n door het hart van Holten’ zal de tijdens de wintermaanden gewoon doorgaan voor geïnteresseerden. Dit zal dan niet op de vaste woensdag plaatsvinden maar in overleg met de gids. Wie graag een gezellige en leerzame wandeling door de Holtense dorpskern wil maken onder begeleiding van een ervaren gids, kan zich aanmelden via het mailadres ohk.dorpsrondleiding@gmail.com of telefonisch via tel. 0548-363799.